Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Dronningebesøg har givet omtale for 3,6 mio.

Foto: Chresten Bergh

Dronningebesøg har givet omtale for 3,6 mio.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Varde Kommune har fået udarbejdet en analyse, der viser, at kommunen har fået medieomtale, der har en reklameværdi på 3,6 millioner kroner ud af dronningebesøget i juni. Det oplyser kommunikationschef Steffen Kjær.

I analysen indgår ikke artikler, der handler om, at Varde Kommune bad et cirkus om at tage plakater ned. Det har kommunen specifikt bedt om at få taget ud af analysen, da det ikke har været positiv omtale. Det betyder dog også, at analysen ikke viser, hvilken værdi den negative omtale dermed har haft.

Der er flest omtaler i lokale og regionale medier, men størst reklameværdi har kommunen fået ud af omtaler i BT og Billed-Bladet. I alt har 125 ud af de 446 omtaler været i landsdækkende medier.

I alt har kommunen brugt cirka 726.000 kroner på dronningebesøget. Derudover vurderer kommunen, at de ansattes har brugt tid, der svarer til en værdi på 200.000 kroner, på besøget.

Kommunikationschef stopper efter tre år

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark