Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


En sammenhængende og levende by


En sammenhængende og levende by

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Haderslev. 

Læserbrev: Der er plads til både veteranbane og banesti. Veterantoget kan køre, hvor Haderslev-Vojensbanen kørte i størstedelen af sin levetid. Cykel- og gangstien mellem Simmerstedvej og havnen kan binde de stadig større boligkvarterer i nordvestbyen sammen med bymidten, havnen og østbyen.

Cykelstierne langs Simmerstedvej inviterer til at tage cyklen, men fra Schaumann til bymidten er trygheden, sikkerheden og fremkommeligheden i bund. Tjek selv strækningens krydsningsforhold, brosten, zigzagkørsel mellem parkerede biler, smalle fortove osv. Banestien kan tilgodese ønsket om at gøre det mere attraktivt at gå eller cykle i det daglige.

Vi skal gøre, hvad vi kan, for at gøre Haderslev til en god bosætningsby og for at bevare livet i bymidten.

Om en måned er den østlige del af Banestien ved at være klar - et vigtigt led i arbejdet med at forbinde bymidten og havneområdet. Med fortsættelsen af Banestien fra Nørregade til Simmerstedvej får vi den sammenhængende øst-vestrute.

Banestien vil blive brugt. En tur ind til bymidten for at handle, at gå på biblioteket eller til frokostjazz, en tur i biografen, en tur på arbejde eller i skole, en løbetur gennem byen osv. osv.

Og brugertallet: I 2016 havde veteranbanen i alt 2.561 passagerer - eller ca. syv passagerer pr. dag på årsbasis. Prøv at gætte på, hvor mange der kommer til at bruge Banestien.

 

 

 

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark