Vi bruger cookies!

jv.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.jv.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Svar til Niels Therkildsen


Svar til Niels Therkildsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat Vejen. 

Den 17. december skriver Niels Therkildsen, at han ser frem til dialogen med Sydtrafik. Det gør vi også, fordi vi er enige om at ville skabe optimale betingelser for landsbyerne. Vi er klar til opfylde politikernes ønsker til busser og flexture.

Vi fremlægger gerne fakta og argumenter for justeringerne, vi laver år efter år. De regionale busruter skal på den ene side sikre god betjening af flest mulige passagerer, og på den anden side få skattepengene til at strække sig længst muligt.

Vi vil dog gerne korrigere én enkelt ting, når vi taler om kørsel til mindre byer:

Region Syddanmark sparer ikke, når de omlægger en rute som 144. Ruten skal tjene regionale behov, som er en hurtig forbindelse mellem Esbjerg og Grindsted. Historisk set har Glejbjerg haft bedre busforbindelser i en periode, da vi valgte at lade rute 144 køre nogle omveje, da rute 148 blev nedlagt. Rute 148 genopstår til sommer, og derfor går rute 144 tilbage til sit oprindelige formål: Esbjerg-Grindsted-Billund hurtigst muligt.

Sydtrafiks planlæggere har de seneste to år arbejdet på at sikre mest muligt direkte forbindelse mellem regionale knudepunkter, hvorfor rute 43 sidste år stoppede med at betjene flere landsbyer mellem Vejle og Billund. Ligesom det nu er tilfældet med rute 144 og rute 179.

Når kørselsbehovet hovedsageligt ligger inden for kommunegrænsen, så bliver det kommunens opgave af finansiere det, ikke regionens. Her er vi så til gengæld klar med en konstruktiv dialog om flextur, passagertal og busdrift - alt efter kommunernes ønsker.

Ingen forbindelse til JobKlik...

Ledige jobs i Syddanmark